۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۴۹۱
آیت الله جنتی:

مذاکره برابر با تسلیم است | نمی گذاریم کسی با فشار و پول کثیف وارد مجلس شود

مذاکره برابر با تسلیم است | نمی گذاریم کسی با فشار و پول کثیف وارد مجلس شود
رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه تحت تأثیر جوسازی ها قرار نمی گیریم، گفت: باقدرت ایستادگی می کنیم و نمی گذاریم کسی با فشار و پول کثیف وارد مجلس شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری امروز سه‌شنبه دوم مهرماه سال ۹۸ در آیین افتتاحیه هفتمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین گفت: امسال با سالهای گذشته قابل مقایسه نیست. در سال جاری پیروزی های متعددی نصیب جریان انقلاب شده است.

رییس خبرگان اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی هستیم و در این همایش از سراسر جهان شرکت می‌کنند. در این مراسم میتوان عظمت انقلاب و جهان اسلام را به رخ همه کشید و ثابت کرد که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

وی تاکید کرد: از طرف‌های ایرانی و عراقی تشکر می‌کنیم که با تامین امنیت این مراسم حسینی، زمینه ایجاد وحدت و همبستگی بین مردم دو کشور و امت اسلام را فراهم می‌آورند.

آیت الله جنتی با اشاره به قیام امام حسین(ع) تاکید کرد: امام حسین(ع) در راه خدا قیام کرد و امروز مردم در راهپیمایی اربعین در راه تقویت جهان اسلام، بار دیگر به دعوت امام خود لبیک می‌گویند. دشمن نیز باید پیام اربعین و موج جمعیت مردم را دریافت کند و بفهمد که هر روز جمعیت حسینی در راهپیمایی اربعین بیشتر می‌شود.

دفاع مقدس نماد مقاومت است

آیت الله جنتی با اشاره به وقایع اوایل انقلاب، ابراز داشت: در ابتدای انقلاب و در شروع جنگ تحمیلی تنها توانستیم با نیروی مردمی و کمک الهی با دشمن بجنگیم. در آن زمان با کمترین امکانات توانستیم در برابر تمامی تهدیدات جهانی ایستادگی کنیم. البته جنگ برای ملت و کشور ما خساراتی داشت، اما در نهایت برکات دفاع مقدس بسیار زیاد بود و درس های زیادی به کشور ما داد.

وی تصریح کرد: در جهان امروز معدود کشورهایی بودند که در زمان جنگ به عراق کمک نکرده باشند. در آن زمان کسی باورش نمی‌شد بتوانیم با دست خالی در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و انقلاب را از شر دشمن بعثی حفظ کنیم. به همین دلیل باید از دفاع مقدس و رزمندگان خود همواره درس مقاومت بگیریم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر امر مقاومت، بیان داشت: از ابتدای بشریت تا کنون انبیا با تمام توان خود در برابر تمامی امکانات دشمنان خدا ایستادگی کرده‌اند. در طول این دوران سیره انبیا و اولیای الهی تنها بر امر مقاومت مستقر بود و هرگز ایشان در برابر طاغوت زمان خود سر خم نکردند.

وی با تمجید از قدرت نظامی کنونی کشور، اظهار داشت: قدرت کنونی کشور در حوزه دفاعی و موشکی میراث تجربیات دفاع مقدس است. اگر امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پهپاد آمریکایی را ساقط می‌کند، به این دلیل است که روحیه دوران دفاع مقدس همچنان در نیروهای نظامی ما وجود دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: عده‌ای پول خوار داخلی و خارجی نمی‌خواهند شعار رونق تولید محقق شود. آنها می‌خواهند با فشار بر مردم زمینه شورش های اجتماعی را فراهم کنند و مملکت را دچار مشکل کنند.

آیت الله جنتی با انتقاد از برخی ریخت و پاش‌ها، گفت: سال گذشته مبلغی بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار به دلالان سپرده شد و امروز کار به جایی رسیده است که عده‌ای برای کسب ارز دست گدایی برابر فرانسه دراز می‌کنند.

وی گفت: امروز بالای دو هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد که به راحتی می‌توان با هدایت آن به سمت مسکن و تولید، زمینه پیشرفت کشور را ایجاد کرد.

آیت الله جنتی با درخواست از مردم، بیان داشت: مردم باید با حفظ روحیه امید خود، همچنان مطالبه گر باشند. متأسفانه امروز مردم از بسیاری مدیران فعلی ناامید شده‌اند و باید نیروهای جوان و کارآمد جای این مدیران ناکارآمد را بگیرند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات نظامی صورت گرفته در ماه‌های اخیر، ابراز داشت: توفیق نفتکش انگلیسی و ساقط کردن پهپاد آمریکایی باعث شد که آمریکا عقب نشینی کند و این نشانه آن است که مقاومت جواب داده و باید همچنان در برابر این دشمن با همین روحیه ایستادگی کرد. همین روحیه در یمن نیز شکل گرفته است و جوانان یمنی مقابل آل سعود و آمریکا ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: یمنی‌ها بلایی سر عربستان آوردند که آل سعود در حال وارد کردن نفت است. در همین جبهه مقاومت حماس نیز با تمام قوا در برابر دشمن صهیونیستی ایستاده است. البته در همین راه باید با قدرت بر سر عهد خود بنامیم ولی هرگز نا امید نشویم

رییس مجلس خبرگان رهبری با قرائت نامه‌ای از سید حسن نصرالله، گفت: امروز دبیرکل حزب الله لبنان تاکید می کند که در ذیل مقاومت، زیر پرچم امام خامنه‌ای ایستادگی خواهند کرد. روحیه امروز سید حسن نصرالله نیز برآمده از حس مقاومت است و هر روز نیز این جریان در حال پیشرفت است.

وی با انتقاد از برخی تفکرات در داخل کشور، تصریح کرد: برخی از افراد نادان دم از مذاکره می‌زنند. آنها نمی‌دانند امروز مذاکره برابر با تسلیم است و شک نکنید اگر با دشمن مذاکره کنیم، از پیشرفت‌های موشکی تا حمایت از جریان مقاومت، تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

آیت الله جنتی با تاکید بر نگاه درونگرا، بیان داشت: تحریم‌ها باعث شد که ظرفیت داخلی کشور بارور شود. باید از تحریم نیز یک فرصت بسازیم.

وی با پرداختن به انتخابات پیش‌رو مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم و مسؤولان نباید به انتخابات مجلس بی تفاوت باشند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: با تمام قدرت در برابر پول‌های کثیف ایستادگی خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت کسی با فشار و پول کثیف وارد مجلس شود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در ذیل قانون تمامی افرادی که در مسیر انقلاب قانون اساسی گام بر می‌دارند را تایید خواهد کرد تا این افراد بتوانند در پارلمان منشأ خیر و برکت شوند./856/پ200/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
اگر چنین بود روحانی را تایید صلاحیت نمی کردید
اول ریشه دروغ را بخشکانید
0
0
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
اگر چنین بود روحانی را تایید صلاحیت نمی کردید
اول ریشه دروغ را بخشکانید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
محاکمه زبل خان
در پایان مجلس دهم می بایستی === مدافع ثروتمندان و سرمایه داران و دست پرورده مکتب معتقد به نظام طبقاتی تاجر بزرگ=== بواسطه آسیب ها و خسارات جبران ناپذیری که به شآن و اعتبار مجلس و نمایندگان خانه ملت در نزد افکار عمومی بواسطه دور زدن ها و تک روی هایی که در مجلس شورای اسلامی داشته وبر خلاف بیانات صریح مقام معظم رهبری که شان و اعتبار مسئولین کشور را در خادمی و پاسخگویی به ملت می دانند، همچون شاهزادگان و با نگاهی از بالا به پایین خود را بی نیاز از پاسخگویی به مردم و قشر تحصیلکرده جامعه دانسته و چه در حوزه تقنینی همچون اضافه نمودن بندی در قانون بودجه سال ۹۸ بدون اطلاع نمایندگان و تصویب در صحن علنی مجلس که منجر به افزایش دوباره حقوق نجومی مدیران بر خلاف خواست و اراده نمایندگان گردیده و همچنین در موضوع چگونگی تصویب برجام در مجلس که مورد انتقاد بسیاری از مسئولین کشور واقع گردید و الخصوص در حوزه نظارتی مجلس شورای اسلامی چه در موضوع استیضاح وزرا و رئیس جمهور برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت به هم قبیله ای ها و دوستان و آشنایان که اثرات و اهداف مخرب آن در آینده ای نزدیک در کشور بخوبی قابل مشاهده خواهد بود و چه در مورد رانت و فساد موجود در سازمان خصوصی سازی و مقاومت رئیس جمهور نسبت به برکناری رئیس سازمان خصوصی سازی و چه در مورد مشکلات موسسات مالی و اعتباری و چه در مورد تعلل دولت در ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه کشور ، اصلاح ساختار اقتصادی و اصلاح نظام بانکداری بر اساس منویات صریح مقام معظم رهبری مد ظله العالی در سال رونق تولید وارد آورده، می بایستی براساس خط مشی تعیین شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه ((که هرگونه فعل یا ترک فعلی که توسط مسئولین کشور منجر به تضییع حقوق عامه مردم گردد مستوجب تعقیب قضایی و کیفری است))
توسط خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان اولین مدعیان و شاکیان ناکارامدی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی عملکرد ۱۲ ساله به قوه قضاییه معرفی گردد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
مجلس یازدهم و وظیفه سنگین در برابر سند راهبردی ، تحول خواه و ضروری مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب:

بمنظور احیاء جایگاه خانه ملت بعنوان عصاره واقعی ملت انقلابی و دفاع از حقوق مردم ضعیف و محروم شامل جوانان بیکار ، مجرد، تحصیلکرده و نخبه انقلابی و پس از گذشت چهار دهه از فراز و فرود کم بهره نمایندگان در خانه ملت با تصویب قوانینی که کمتر اثر بخشی مثبت آن در زندگی،سفره مردم و گشایش در حمایت واقعی از جوانان و کسب و کارهای نوپا،فن آور و دانش بنیان مشاهده گردیده.می بایستی بدور از محافظه کاری طیف سنتی اصول گرایی ===که امتحان خود را در ادوار گذشته مجلس همچون طیف به اصطلاح اعتدال گرا و اصلاح طلب ===در طول ۱۰دوره گذشته مجلس و طی ۴۰ سال پس داده و بی حسی ،بی انگیزگی و ناتوانی آنان در ایجاد تحول اساسی مورد نظر مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانیه راهبردی و حیاتی گام دوم انقلاب در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برای مردم کاملامشهود بوده و همچنین در جهت ایجاد تحول در حوزه قانونگذاری براساس آرای مردمی و نظارت صحیح و موثر بر عملکرد نمایندگان در خانه ملت و مسئولین اجرایی کشور هم راستا با قوه محترم قضاییه و به منظور تصویب قوانین مورد نیاز برای احیای حقوق عامه، اجرای عدالت و مبارزه جدی با تبعیض،رانت و پاکسازی دامان انقلاب اسلامی و نظام از عناصر رذل آلوده به مفاسد اقتصادی، افرادی از طیف انقلابی وارد انتخابات و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ گردند که از توانایی،انگیزه، نشاط جوانی و مقبولیت عمومی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی براساس سند تحول گام دوم انقلاب در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی همچون ریاست محترم قوه قضاییه برخوردار باشند.
لذا در ارتباط با لیست پیشنهادی جبهه انقلابی و برای ریاست و هیئت رئیسه مجلس یازدهم ، نظرخواهی از مقام معظم رهبری در این برهه حساس کنونی برای اقدام تحول خواه در مجلس و ایجاد امید و نشاط در بین مردم صبور انقلابی امری لازم و ضروری می نماید.
با تشکر
0
0